Provera

Gebeliği önlemek için kullanılan enjeksiyon şeklinde bir uygulamadır. Bir çok ülkede milyonlarca kadın tarafından kullanılan bir doğum kontrol yöntemidir. Depo-Provera, sentetik progesteron hormonudur (progesteron aynı zamanda doğum kontrol haplarında da kullanılan bir hormondur). Depo-Provera enjeksiyonundan sonra yüksek progesteron düzeyi yumurtalıklarınızdan yumurta salınmasını 3 ay engeller. Depo-Provera kullananlarda gebelik oranı %1'den azdır.

Nasıl Kullanılır?

Her 3 ayda bir enjeksiyon şeklinde uygulanır. Üst koldan veya kalçadan kas içine uygulanır.Doğum sonrası ilk enjeksiyon zamanı, emzirip emzirmediğinize bağlıdır. Eğer emziriyorsanız, doğum sonrası 6 hafta beklemeniz gerekir. Emzirmiyorsanız doğum sonrası 5 gün içinde ilk enjeksiyonu yaptırmanız gerekir.

Depo-Provera ile ilgili diğer dikkat edilmesi gerekenler:

• Depo-Provera, AIDS gibi, cinsel yolla bulaşan hastalıklardan korumaz. Bunlar için en güvenli yöntem lateks kondomlardır.
  • Depo-Provera gebelikte kesinlikle kullanılmamalıdır. Gebe olduğunuzu farkederseniz, hemen doktorunuza başvurmalısınız.
  • Eğer diyabetli iseniz ve Depo-Provera kullanıyorsanız, kan şekerinizin yakından takip edilmesi gerekir.
  • Eğer depresyon hikayeniz var ve Depo-Provera kullanıyorsanız, depresyon bulguları takip edilmeli ve bulgular görülürse enjeksiyon kesilmelidir.
  • Çok uzun süre Depo-Provera kullanımı osteoporoza (kemiklerin zayıflamasına) neden olabilir. Bu konuda dikkatli olunmalıdır.

Ne Zaman Doktoru Aramalıyım?

Allerjik reaksiyon görülürse (nefes almada güçlük, kaşıntı, ciltte döküntü veya kızarıklık), enjeksiyon sonrası gebe olduğunuzu fark ederseniz veya enjeksiyondan sonra 3 ay içinde gebe kalırsanız, devam eden veya gittikçe kötüleşen yan etkiler, başka bir doğum kontrol yöntemine geçmek isterseniz, doktorunuzu aramalısınız.